Hírek

A kick-box kiváló edzésforma, hogy fizikai és szellemi képességeid olyan szintre fejleszd, amely az élet bármely területén hasznodra válik!

16

márc 2013

Miért kell edzés közben ügyelned a folyadékra?

Közzétette: / Hírek

Ha elindulsz edzeni mindenképp legyen nálad kellő mennyiségű folyadék! Egy-egy intenzív edzés során az elvesztett folyadékot pótolni kell, mert különben dehidratáltság lép fel. Ennek a tünetei: a teherbírás és az izomerő csökkenése, vagy az állóképesség romlása. Mindezek könnyen elvehetik a kedved az edzéstől!

Hogyan oszd be a folyadékbeviteled?

Az edzés előtt 1 órával még fél liter folyadékot is meg lehet inni. 20 perccel előtte pedig 2-3 dl-t vehetsz még maximum magadhoz.

Az edzés közben ajánlott kb.20 percenként 1,5-2 dl folyadékot meginni. Tanácsos még a szomjúságérzet kialakulása előtt inni, hogy megelőzd a folyadék-, és elektrolit veszteséggel járó teljesítménycsökkenést.

Az edzés utáni normális folyadékszint elérése érdekében tanácsos, hogy legalább a másfélszeresét vedd fel annak a folyadékmennyiségnek, amit az edzés során elveszítettél. A legegyszerűbb módszer ennek a folyadék mennyiségének megállapítására, ha megméred testsúlyod edzés előtt és után. Ha azt veszed alapul, hogy 1 liter izzadtság 1 kg testsúlyveszteségnek felel meg, akkor 1,5 liter folyadékot kell innod minden elveszített kg után. Ezt a mennyiséget nem azonnal kell elfogyasztanod, hanem kb. 500 ml-t közvetlenül edzés után, a maradékot pedig kisebb adagokra elosztva úgy, hogy jól essen.

Kick-box vagy kettlebell edzéseinkre mindenképp folyadékkal érkezz!

Önvédelmi kick-box csapata

We like you too :)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tincidunt dapibus dui, necimas condimentum ante auctor vitae. Praesent id magna eget libero consequat mollis.

AJÁNLOTT HÍREK