A Cadillac számára komoly fejtörést jelent a költséghatár | M4 Sport

A General Motors, az amerikai autóipar óriása, 2026-ban lép be a Forma-1 világába, miután hosszadalmas tárgyalások után megkapta a szükséges engedélyt az FIA-tól és a kereskedelmi jogok birtokosától. A vállalat a Cadillac márkájával kívánja megvetni a lábát a motorsport királyságában, amely várhatóan izgalmas új színt hoz a versenyek világába.
A TWG Csoport kezében van a csapat irányítása, amely tavaly átvette az Andretti Forma-1-es projektjét – ez adja az alapot a Cadillac jövőbeli terveinek. Emellett a cégcsoport 2024 novemberétől az Andretti Forma-E csapatát is magáénak tudhatja, ami felveti annak lehetőségét, hogy az F1-es részleg együttműködjön az elektromos versenysorozattal. 2026-ra ugyanis a királykategóriában is egyre nagyobb szerepet kap az elektromos technológia.
A Forma-E csapata élén álló Roger Griffiths a RacingNews365-nek adott interjújában elmondta, hogy az ötlet valóban felvetődött, de a Forma-1 szigorú költségvetési keretei miatt a megvalósítása rendkívül bonyolult feladatnak tűnik.
A kiadások korlátozása mellett ezek a tényezők alapvetően befolyásolják a különböző csapatok együttműködését – még egyazon vállalaton belül is. "Először természetesen szóba került ez a lehetőség" - ismerte el. "Viszont van egy komoly akadály, ami igencsak megnehezíti a helyzetet. Ez pedig a költségkeret."
"A kezelés módja rendkívül megnehezíti a közös együttműködést, valamint az információk és technológiák átadását. Szükség van arra, hogy világos határokat állítsunk fel a különböző programok között. Ez mindenképpen bonyolítani fogja a helyzetünket. Ugyanakkor nincs akadálya annak, hogy beszélgessünk, és már több megbeszélés is zajlott közöttünk" - fejtette ki a szakértő.