A Nemzeti Adó- és Vámhivatal nem indít nyomozást a Budapest-Belgrád vasútvonal síneinek és köveinek állapota miatt, mivel a Magyar Államvasutak a tájékoztatás szerint minden megfelel a szabványoknak.

Hiába tett Hadházy Ákos feljelentést, azt állítva, hogy használt, kopott köveket és az 1980-as években gyártott síneket is használnak a Budapest-Belgrád vasútvonal építésén, a NAV nem indít nyomozást.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal elutasította Hadházy Ákos feljelentését a Budapest-Belgrád vasútprojekt kapcsán. A független parlamenti képviselő azt állította, hogy az épülő vasútvonal alapozásában több helyen is gyenge minőségű, használt köveket fedezett fel. Ezen kívül fényképeket is bemutatott, amelyek tanúsága szerint a kitérők területén olyan sínek találhatók, amelyek gyártási éve 1980, 1983, vagy éppen 1984.
A NAV a feljelentést elutasító határozatában - amely pdf-ben innen tölthető le - azt írta:
A feljelentő a bejelentésében nem csupán az általa végzett alapvető érzékszervi vizsgálat tapasztalataira és az azt dokumentáló videóra hivatkozott, hanem más konkrét tényeket vagy körülményeket is figyelmen kívül hagyott.
Ráadásul hiába csatolt Hadházy egy tanulmányt arról, hogy milyen anyagokat lehet vasúti sínek építésének zúzottkőként felhasználni, azok csak minőségi követelményeket határoznak meg, kizárólagosan nem neveznek meg egyetlen anyagot sem - tette hozzá az adóhivatal.
A NAV közleménye szerint a rendelkezésre álló információk alapján nem tudtak dönteni a nyomozás elrendeléséről, ezért felvilágosítást kértek az Építési és Közlekedési Minisztériumtól. A minisztérium válasza alapján kiderült, hogy a felújítási munkálatok fővállalkozója a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. A MÁV tájékoztatása szerint az ágyazat kivitelezése a megfelelő színvonalat képviseli, így elutasították a feljelentést. Továbbá a műszaki átadás még nem zajlott le, az előzetes ellenőrzések során nem merült fel kifogás, és eddig senki sem követelt olyan garanciális javítást, amelyet ne hajtottak volna végre – áll a hivatalos indoklásban.
A hatalmas kínai hitelkeretből megvalósuló gigaprojektről, amelyben kínai vállalatok mellett Mészáros Lőrinc cégei is fővállalkozóként részt vesznek, a 444 szeptemberi cikkében számolt be. Az építőanyagok szállítása az Orbán család bányájából történik, ami a projekt különleges összefonódásait is tükrözi.