Bár az Audi neve körül sokféle spekuláció és találgatás kering, az tény, hogy ez az autó továbbra is kiváló választás marad.


Természetesen, a fényszórók részletes megrajzolása kiemelt figyelmet kapott, hiszen ezek alakítják ki azt a karaktert, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy az autópályák belső sávjában komolyan vegyék az autót. Hátul pedig a legújabb trendeknek megfelelő, teljes szélességű elemekkel találkozunk, amelyek a Q4-es stílusjegyeit idézik. Autórajongók, figyelem! A kép teljességét egy pár igazán impozáns kipufogó adja, amelyek a fényes fekete diffúzorból merednek ki. Igen, ez már igazán megérdemli a figyelmet!

Aki emlékszik a 10-15 évvel ezelőtti Audik belső terére, az valószínűleg még ma is nosztalgiával gondol arra, mennyire átgondoltan és felhasználóbarát módon voltak megtervezve a kezelőfelületek, gombok és kapcsolók. Ezzel szemben az új A5 belső dizájnja szinte sokkolóan eltér, és aki belép, az könnyen kétségbeeshet. Az önálló klímakonzol eltűnése és a hőmérséklet érintőképernyős beállítása már önmagában is meglepetés, de a varázslatosan egyszerű és intuitív kezelhetőség helyett most egy bonyolultabb, digitális környezet vár ránk.

Még az sem akkora baj, hogy a fényszórókapcsoló is érintésérzékeny felületet kapott, és ezzel együtt átköltözött az ajtóra - komolyan nem értem miért pont oda - hiszen automata üzemmódban ha sötétedik, magától felkapcsol a tompított fény, nincs vele tennivaló. Bár vannak olyan sofőrök is - pl. én - akik mindig felkapcsolt tompított fénnyel szeretnek autózni.

A kormányon található érintésérzékeny felület valóban katasztrofális választás, és gyakorlatilag használhatatlan. Ráadásul esztétikailag is problémás, hiszen a fényes felületen minden egyes ujjlenyomat azonnal megjelenik. Nem meglepő, hogy a gyártó más modelljeinél már visszatértek a klasszikus gombokhoz, de itt valamiért még mindig ezt a megoldást alkalmazták. Az elakadásjelző kapcsolója is érintésérzékeny, ami szintén egy újabb felesleges bonyodalom. A jó hír viszont az, hogy a tekerős és billenthető hangerőszabályzó valami csoda folytán megúszta a modernizációt, és még mindig kézzel fogható formában létezik, így megőrizve a használhatóságát.

Az első sorban páratlan kényelem várja az utasokat: az üléspozíció ideális, a hosszúságában állítható ülőlap pedig villanymotorok segítségével simán mozgatható, így mindenki megtalálhatja a számára legkényelmesebb beállítást. Az anyagok sokszínűsége lenyűgöző; bár akad köztük kellemes tapintású, prémium minőségű felület is, az ajtózsebeknél sajnos spórolásra utaló pucér műanyag fogadja a holmikat. Egyre inkább elterjedt ez a trend a prémium modellek között. A háromküllős kormány szintén a modern dizájn jegyében készült: alul és felül lapított, így nemcsak esztétikus, hanem kényelmes is a fogása.

A vezető előtt egy impozáns 11,9 colos digitális műszeregység terül el, míg a középkonzolon egy lenyűgöző 14,5 colos érintőképernyő fogadja a felhasználót. Az élénk színek és a kiváló felbontás valódi vizuális élményt nyújtanak, és az Android alapú rendszer sebessége is kiemelkedő, így minden parancs azonnal végrehajtásra kerül. A menürendszer rendkívül felhasználóbarát, könnyen átlátható; a sok funkció és beállítás ellenére is egyszerűen navigálható, így senki sem érzi magát elveszve a lehetőségek tengerében.

A tesztautó belsejében egy hatalmas, csillogó zongoralakk felület vonzza magára az első utas figyelmét, de ha valaki még extrább élményre vágyik, felár ellenében egy lenyűgöző 10,9 colos kijelző is választható, amely szórakozást nyújt az utazás során. Az előre elhelyezett pohártartók, valamint egy pár USB C töltőaljzat és indukciós töltőfelület gondoskodnak arról, hogy az eszközök mindig feltöltve legyenek. Továbbá, a különböző rekeszek remek lehetőséget nyújtanak az úti holmik praktikus elrendezésére.

A második sorban ülve, a 190 centis magasság lehetővé teszi a megfelelő láb- és fejtér élvezetét. Az utasok számára azonban nem csupán a hely fontos: a két USB-C töltőaljzat, a saját szellőzőnyílások, a klímavezérlő és a praktikus hálós zsebek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a komfortérzet igazán kiemelkedő legyen.

A csomagtartója lenyűgöző, hiszen bár profilból nézve az A5 négyajtósnak tűnik, valójában egy ötajtós autóról van szó. Olyan szélesre nyílik a csomagtérajtó, hogy még egy mosógép is könnyedén befér. Ráadásul a pakolás során két oldalról is élvezheted a világítást, és van lehetőség elektromos hűtőláda csatlakoztatására is. A kisebb dolgok rendben tartásához pedig egy praktikus hálós rekesz és gumis pánt áll rendelkezésre, így minden holmid a helyén marad.

A hátsó üléstámlák 40:20:40 arányban állíthatók dönthető pozícióba, így maximális rugalmasságot kínálnak. Az alaphelyzetben lévő csomagtér 445 literes kapacitása könnyedén 1299 literre bővíthető. A padlószint alatt elhelyezett kötelező felszerelések és a defektjavító készlet praktikus megoldásként szolgálnak, biztosítva, hogy minden szükséges eszköz kéznél legyen.

Related posts