Az autók hulladékakksijai özönlenek a repülőtérre.


Új, lenyűgöző napelem-farm létesült a római repülőtér területén. Az itt megtermelt energia tárolásához három autógyártó járul hozzá, akik használt elektromos autók akkumulátorait használják fel. Ez a fenntartható megoldás új utakat nyit a megújuló energiahasználat terén.

A Nissan, a Mercedes-Benz és a Stellantis-cégcsoport fenntarthatóságra fókuszáló leányvállalata, a Sustainera közösen dolgozik egy ambiciózus projekten, amely célja, hogy 30 ezer háztartás éves elektromos energiaigényét kielégítse. Az energia teljes mértékben megújuló forrásokból, kizárólag napenergia felhasználásával fog megvalósulni, ezzel is hozzájárulva a körkörös gazdaság fejlődéséhez.

A Pioneer név két jelentéssel bír: egyrészt utal az úttörő szellemre, másrészt a „Airport Sustainability Second Life Battery Storage” kifejezésre, amely a repülőtéri fenntartható másodlagos akkumulátor energiatároló megoldásokat takarja. Ez a jövőbe mutató kezdeményezés az olasz Enel energetikai vállalat és a római repülőtér üzemeltetője, az Aeroporti di Roma (ADR) közös munkájának eredménye. Az Európai Unió innovációs alapjainak támogatásával megvalósuló projekt célja, hogy 2030-ra elérje a nettó zéró szénkibocsátást a fiumicinói repülőtér működésében.

A rendszer bemeneti oldalán 55 ezer szolárpanel dolgozik 22 MWp csúcsteljesítménnyel; az éves energiamennyiség 31 GWh energiát. Öt éven belül jelentős mértékben tovább bővítik a parkot, amelynek csúcsteljesítménye végül eléri a 60 MWp-t - ez elegendő volna akár 30 ezer olasz háztartás kiszolgálására, de persze a repülőtér energiaszükségletét fogja kielégíteni.

A szolárpark által generált energia ideiglenes tárolására egy 10 MWh kapacitású akkumulátorfarm került kiépítésre. Ez a farm 762 egyedi akkumulátormodulból áll, amelyek az autóiparból származnak. Ezek az akkumulátorok olyan járművekből származnak, amelyek élettartamuk végéhez értek, és már nem alkalmasak az autók meghajtására, viszont még 6-7 évig megbízhatóan működnek stacionárius energiatároló egységként.

Az akkumulátorokat a Nissan, a Mercedes-Benz és a Stellantis-csoport (régebben FiatChrysler és PSA) újrahasznosításért felelős leányvállalata, a SUSTAINera biztosítja. A 10 MWh kapacitáshoz a Stellantis 3,9 MWh-val, a Nissan 2,1 MWh-val járul hozzá, a fennmaradó mennyiséget a Mercedes-Benz biztosítja.

Related posts