Lehetséges, hogy a Red Bull hamarosan elveszíti sztárpilótáját és csapatfőnökét is?


A Red Bull korábbi szerelője szokatlan előrejelzéssel lepte meg a motorsport világát Max Verstappen idei teljesítménye és jövője kapcsán. Eközben a sajtó értesülései szerint a híres energiaitalos csapat már azon fáradozik, hogy új csapatfőnököt találjon, ami izgalmas változásokat hozhat a garázs életébe.

Max Verstappen, aki mindössze 27 éves, már négyszeres világbajnoknak mondhatja magát. Kora, kiemelkedő teljesítménye, valamint tehetsége és képességei alapján valósággal adott a lehetőség, hogy ő legyen minden idők legsikeresebb Forma-1-es versenyzője. Ennek ellenére az utóbbi években folyamatosan azon spekulálunk, mikor érkezik el az a pillanat, amikor kijelenti: "elég volt az F1-ből". Ekkor pedig valószínűleg a GT-versenyzés világába fog belevágni, amely iránt szenvedélyesen vonzódik.

Persze a holland szupersztár nemcsak amiatt hagyhatja ott azelőtt a száguldó cirkuszt, hogy mindent kisajtolt volna az ottani lehetőségeiből, mert máshol is ereje teljében, még fiatalon akar versenyezni, hanem a rengeteg verseny és a neki nem tetsző irányba változó sportág is ebbe az irányba tereli. Jelenleg ugyan 2028 végéig köti szerződés a Red Bullhoz, folyamatosan arról szólnak a hírek, hogy az Aston Martin vagy a Mercedes csábíthatja-e el az energiaitalos csapattól, vagy éppen egyik sem, és 2026-ban szabadságra megy.

A Red Bull közismert korábbi szerelője, Calum Nicholas szerint azonban egyik harmadik opció fog megvalósulni. A saját könyvet író és médiakarrierbe kezdő szerelő Lucas Stewart YouTube-csatornáján kapta meg a kérdést, azaz pontosabban a lehetőséget, hogy a következő mondatba beillessze a hiányzó részt: "Max Verstappen ... világbajnoki címmel fogja befejezni a karrierjét."

Nicholas meglepő módon az 5-ös számot választotta, ami azt jelenti, hogy véleménye szerint Verstappen Juan Manuel Fangióval holtversenyben fogja megszerezni a harmadik legtöbb világbajnoki címet a Forma-1 történetében. Ezzel viszont elmarad Lewis Hamilton és Michael Schumacher rekordjától. Még ennél is érdekesebb volt Nicholas időbeli jóslata: "Úgy gondolom, Max idén megnyeri a bajnokságot, majd visszavonul. Nyilván nem tudok mindent, de szerintem őrültség lenne nem őt nevezni meg az idei világbajnoknak."

Természetesen a helyzet mindig nézőpont kérdése. Jelenleg Verstappen 49 pontos hátrányban van az éllovas Oscar Piastri mögött, ami mindössze egy ponttal marad el a két futamgyőzelmetől. Ráadásul nem zárható ki, hogy egy versenyt ki kell hagynia, ami véglegesen befolyásolhatja világbajnoki esélyeit. Eközben a Red Bull nem tudta megoldani az RB21-es problémáit, de az is igaz, hogy ha valaki a mezőnyből képes lehet arra, hogy a legjobb autó nélkül is győzelmet arasson, az nem más, mint Verstappen.

Nicholas visszavonulással kapcsolatos megjegyzése mögött álló indokait nem részletezte, de figyelembe kell venni, hogy tíz éven át (2015-től 2025-ig) a Red Bull csapatának tagja volt. Ez idő alatt közvetlen közelről követhette, ahogyan Verstappen 18 éves fiatalemberből a mezőny kiemelkedő versenyzőjévé válik. Nyilvánvaló, hogy ebben az időszakban valamennyire megismerte a sisak mögött rejtőző karaktert és annak gondolkodásmódját. Az, hogy Nicholas előrejelzése valóra válik-e, még az idei év során kiderül.

Az utóbbi időszakban eléggé megszaporodtak a találgatások Christian Horner jövője és a Red Bull csapafőnöki pozíciója körül. Először az vetődött fel, hogy az Alpine azóta lemondott vezetője, Oliver Oakes veszi át Horner helyét (ez aztán elhalt, miután kiderült, hogy Oakes testvérét letartóztatták, és a csapatfőnök emiatt távozott), majd arról cikkezett az F1-es sajtó, hogy a Ferrari többször is megkörnyékezte Hornert. A pletykákat tettek azonban nem követték.

A szóbeszéd továbbra is élénk, hiszen a GPblog legfrissebb értesülései szerint Hornert hamarosan eltávolíthatják a Red Bull csapat éléről. Az okok mögött Chalerm Yoovidhya, a Red Bull energiaital-márka thai többségi tulajdonosának elvesző támogatása állhat. Az 51 éves csapatfőnök már megkapta a figyelmeztetést: ha a csapat teljesítménye nem mutat javulást, az akár a 2005 óta tartó együttműködésük végét is jelentheti.

A Horner tavalyi zaklatási ügye még mindig nem zárult le, és ha nem sikerül rendezni a helyzetet, az komoly hatással lehet a Red Bull hírnevére is. A GPblog értesülései szerint Horner, aki tavaly megpróbálta eltávolítani Helmut Marko tanácsadót, végül kudarcot vallott, miután Max Verstappen világossá tette, hogy ha Marko távozik, ő is elhagyja a csapatot. Horner befolyása jelentősen csökkent, mivel már nem jogosult versenyzőkkel szerződéseket aláírni; ezt a jogkört mostantól Marko és Oliver Mintzlaff, a Red Bull GmbH ügyvezető igazgatója gyakorolja. A szaklap szerint Horner hatalmát azért korlátozták, mert tavaly hosszabbított Sergio Pérezzel, akit a szezon végén a gyenge teljesítménye miatt elbocsátottak, ami a vállalatnak 18 millió eurójába került.

A GPblog értesülései szerint Christian Horner egyre inkább úgy érzi, hogy szorul a hurok körülötte. Az RB21-es modell gyenge pontjai továbbra is megoldatlanok, és Max Verstappen, aki folyamatosan kapcsolatba kerül az Aston Martinnal, egyre távolabb kerül a bajnoki címért folytatott versenytől. Ezért Horner elkezdett felfedezni új lehetőségeket, sőt a Ferrari iránti érdeklődést is ő szivárogtatta ki a német médiának. Azonban a csapatfőnök figyelme elsősorban nem Maranello felé irányul, hanem Enstone-ba, ahol Flavio Briatore különleges tanácsadó éppen új vezetőt keres az Alpine csapat élére.

A Spanyol Nagydíjon ők ketten egyszerre vettek részt az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján, Hornernek pedig volt néhány kedves szavai az olaszhoz, akinek aligha lenne akadály a Red Bull vezérével érkező zaklatási botrány, lévén ő maga sem éppen az a botrányoktól mentes figura. Hogy a Renault mit szólna, az más kérdés, de miután visszahozta a 2008-as szingapúri ütközésbotrányban főszerepet vállaló, de azóta is tagadó Briatore-t, vélhetően Luca de Meo Renault-vezér is áldását adná Horner - aki részesedést is szeretne az Alpine-ban - érkezésére, ha azzal a csapatnak esélye nyílna a fejlődésre.

Hogy egy ilyen forgatókönyv esetén ki lehetne Horner utódja a Red Bullnál? A lap szerint Peter Bayer, a Racing Bulls vezérigazgatója, aki amellett, hogy remek légkört teremtett a testvércsapatban, szakmailag is előrevitte az istállót, amely az idei szezonban annak ellenére rendszeresen pontszerző helyekért küzd, hogy két verseny után elveszítette a Red Bullhoz előléptetett Tsunodát, és jelenleg az újonc Isack Hadjarral és a nála nem sokkal tapasztaltabb Liam Lawsonnal kell helytállnia.

Related posts