A Media Markt anyavállalatának bejelentése fontos lépés lehet a vállalat jövőbeni stratégiájában.


A MediaMarkt és a Saturn, a neves elektronikai kiskereskedelmi láncok anyavállalata, a Ceconomy, kedvező nyereségmutatókról számolt be, annak ellenére, hogy az értékesítési adatok nem teljesítettek jól. Érdekes módon, az online értékesítések jelentős fellendülésen mentek keresztül – írja a Retail Detail.

A Ceconomy forgalma 1,6 százalékkal, 5,2 milliárd euróra csökkent az utolsó negyedévben. Az értékesítés különösen a német nyelvű régiókban volt nyomás alatt. A január-márciusi időszak hagyományosan gyengébb a fontos karácsonyi szezon után. Az online értékesítés azonban 7,4 százalékkal, közel 1,3 milliárd euróra nőtt,

ami a teljes forgalom 25%-át képviseli.

A jövedelmezőség jelentősen javult: a korrigált kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) megduplázódott, 10 millió euróra emelkedett.

"Kilencedik alkalommal tapasztaljuk meg a fenntartható növekedést, miközben jövedelmezőségünket is folyamatosan javítjuk – ez egyértelműen mutatja, hogy stratégiánk sikeres és jó irányba haladunk" – mondta Kai-Ulrich Deissner, az ideiglenes vezérigazgató. Deissner jelenleg átmenetileg irányítja a vállalatot, amíg megtalálják Karsten Wildberger utódját, aki nemrégiben távozott, hogy az új német kormány digitális átalakulásáért felelős minisztere lehessen.

Related posts