Már szinte minden negyedik új Cadillac modell elektromos meghajtásúvá vált – számolt be a Totalcar.


Az év első felében eladott Cadillacek közel negyede elektromos volt, ami a legmagasabb arány a luxusmárkák között. Valamint a márka a második negyedévben a luxus-villanyautó piacvezető szerepét is elérte az Egyesült Államokban.

Mindez úgy jött össze, hogy közben a Lyriq elektromos modelljük elég gyenge második negyedévet zárt. Mínusz 31,2 százalékkal 5017 darabra estek a számai, ráadásul ez egy már eleve gyenge első negyedév után jött, így éves szinten már 28,8 százalékos mínuszban áll (9317 darab).

A Lyriq gyengélkedése mellett a Cadillac kiemelte az Optiq, a Vistiq és az Escalade IQ iránti erős keresletet. Az Optiq 3224, a Vistiq 1744, míg az Escalade IQ 1810 példányban kelt el.

További villanymodellek is érkeznek, köztük a sportosabb Lyriq-V, Optiq-V, illetve az Escalade IQL, amely nyáron debütál 132 795 dolláros (45 millió forintos) alapárral, 740 kilométeres hatótávval és 4,7 másodperces nulla-százas gyorsulással.

A kínálat másik végén a benzines Escalade kiemelkedő teljesítménnyel zárta az évet: 11,692 példányt értékesítettek belőle, ami 16,1%-os növekedést jelent – valószínűleg a legújabb átalakítás kedvező hatásának köszönhetően.

Az XT4 ára 22%-kal csökkent, míg az XT5 és XT6 modellek kis mértékben emelkedtek, azonban érdemes megjegyezni, hogy ezek a járművek már nem fiatalok, és az XT6 esetében különösen sürgetővé vált a búcsú a nord-amerikai piacon.

A szedánok piaca vegyes eredményeket mutat: a CT5 eladásai 9%-kal emelkedtek, összesen 4187 példány talált gazdára. Ezzel szemben a kisebb CT4 sajnos 19%-os csökkenést könyvelhetett el, mindössze 1430 darab értékesítésével.

Related posts