A női felsővezetők válasza a válságokra gyakran egyedülálló megközelítéseket tükröz, amelyek a rugalmasságra, az empátiára és a stratégiai gondolkodásra építenek. Ahelyett, hogy csak a problémákra koncentrálnának, ők hajlamosak a lehetőségeket is észreven

Szívesen megosztom Önnel, hogyan hatnak a globális politikai turbulenciák a pénzügyi helyzetére!
Csatlakozzon azokhoz, akik nem csupán szemmel tartják, hanem aktívan részt is vesznek az eseményekben!
hanem képesek is felfogni, mi zajlik a világban – és a tőkepiacok világában!
A 47 ország közel 500 női felsővezetőjének válaszait elemző kutatás legmarkánsabb következtetése, hogy a női felsővezetők példátlan gyorsasággal és pragmatizmussal alkalmazkodnak a kihívásokhoz: a digitalizáció és az AI szerepe soha nem volt ilyen hangsúlyos. Eközben a hagyományosan empatikus vezetői erények mellé egyre hangsúlyosabban zárkózik fel a teljesítményalapú gondolkodás.
2025-ben a női döntéshozók 56 százaléka a technológiai beruházásokat tartja elsődlegesnek - szemben a 2023-as 26 százalékkal. Ezzel párhuzamosan a HR fókuszú kezdeményezések támogatottsága 74 százalékról 44 százalékra esett vissza. "A mesterséges intelligencia már nemcsak innovációs eszköz, hanem a költséghatékonyság, a versenyképesség és a vállalati ellenállóképesség kulcsa lett - miközben a munkavállalók képzése és megtartása némileg hátrébb sorolódik a vállalati cselekvési tervekben, illetve AI támogatást kap" - foglalja össze Rakó Ágnes, a KPMG Partnere.
A válságokkal sújtott környezet nem csupán a vállalati stratégiák átalakulását hozza magával, hanem jelentős hatással van a női vezetők önképére is. Az eddig elterjedt "kommunikatív" vagy "stratégiai" gondolkodású vezetői minták fokozatosan átadják helyüket a "kemény munka" és a "személyes ambíciók" által irányított megközelítéseknek. A legfrissebb felmérések szerint ezen új tulajdonságok fontossága az elmúlt két évben 77, illetve 58 százalékkal nőtt, ami jól tükrözi a változó vezetői elvárásokat és a női vezetők szerepének átalakulását a modern üzleti világban.