Palvin Barbara angyalszárnyai újra magukkal ragadhatják a Victoria's Secret világát, és elhozhatják a dicsőség fényét.


Harminc évvel ezelőtt, az első bemutatón, a világ a szatén szoknyák, átlátszó köpenyek és egyszerű melltartók varázsát csodálta, ahogy Beverly Peele és Frederique van der Wal viselték azokat. Azóta sok minden megváltozott, és már 1996-ban debütált az első Fantasy Bra, amelyet Claudia Schiffer prezentált a közönségnek. Két évvel később, 1998-ban, Tyra Banks történelmet írt, amikor először lépett a kifutóra angyalszárnyakkal, ezzel életre keltve a show egy új, ikonikus szimbólumát, amely azóta is a divat világának egyik legemlékezetesebb eleme.

A Victoria's Secret Fashion Show forradalmasította a fehérneműipart, és maradandó nyomot hagyott a divat világában. Ez az esemény nem csupán egy egyszerű bemutató volt; egy igazi kulturális jelenséggé nőtte ki magát, amely új standardokat állított fel a szépség és a nőiesség terén. A lenyűgöző modellek, a látványos koreográfiák és a csillogó produkciók együtt teremtettek egy olyan atmoszférát, ami a nézők millióit vonzotta, és a fehérneműt a kifinomult luxus szimbólumává emelte. Az esemény hatására a fehérneműk már nem csupán praktikus ruhadarabok lettek, hanem a női identitás kifejezésének eszközei is.

A show 2001-ben debütált az amerikai ABC tévécsatornán, és azonnal rekordokat döntött, hiszen a csúcsidőben 12 millió nézőt vonzott. 2001 és 2018 között a műsor a televíziózás egyik meghatározó elemévé nőtte ki magát, hiszen ez volt az az egyetlen nap az évben, amikor a nagyközönség bepillantást nyerhetett a divatvilág titokzatos birodalmába. Ezzel sikerült áthidalni a divatipar és a közönség közötti régi szakadékot. A divatbemutató nem csupán egy esemény lett, hanem a popkultúra egyik alapkövévé is vált, amely új szupermodellek születését, népszerű előadók fellépését és hatalmas nézőtömegek vonzását hozta magával, legyen szó a televízió képernyőjéről vagy a kifutóról.

Palvin Barbarát mindössze 13 éves korában fedezte fel egy modellügynök az utcán, amikor édesanyjával sétált. Első szerkesztői fotózását 2006-ban készítette el a Spur Magazinnak, majd Ázsiába költözött, ahol karrierje ívesen elindult felfelé. Csupán 17 évesen, 2010 februárjában debütált a milánói divathéten a Pradánál, később pedig olyan luxusmárkáknak dolgozott, mint a Chanel, a Miu Miu és Vivienne Westwood.

2012-ben debütált a Victoria's Secret Fashion Show kifutóján, de hat éven keresztül távol maradt a rendezvénytől. Végül 2018-ban újra lehetőséget kapott, hogy visszatérjen a reflektorfénybe.

Palvin a későbbiekben így fogalmazott: "Három hónapon át titokban tartottam ezt a dolgot. Ez a pályafutásom legmagasabb csúcsa! Amikor 13 évesen először néztem divatbemutatót és láttam az angyalokat, már akkor megfogalmazódott bennem a vágy: 'Egy napon én is közöttük fogok ragyogni'."

Palvin gömbölyded vonalait és a megszokott méreteken túllépő kifutószabványait a média a testpozitivitás előmozdításaként értékelte. 2024-ben, amikor a show újra életre kelt, Palvin így fogalmazott: "Hihetetlen érzés, hogy részt vehetek a show újjáéledésében! Annyi szép emlék fűz a Victoria's Secrethez." A márka ugyanis tavaly egy mély válságból tért vissza, és a megújulásra nem volt garancia.

2017-ben egy új korszak kezdődött a Victoria's Secret történetében, amikor Karlie Kloss, a világ egyik legismertebb szupermodellje, bejelentette, hogy elhagyja a márkát. Kloss azt nyilatkozta, hogy a Victoria's Secret már nem felel meg az általa képviselt értékeknek. A helyzet tovább súlyosbodott 2018 novemberében, amikor Ed Razek, a márka marketingigazgatója, egy Vogue-interjúban szivárgott ki botrányos megjegyzéseivel, miszerint a cég nem kíván transznemű vagy plus size modelleket foglalkoztatni, mivel ez szerinte rontaná a show varázsát.

2019-ben hivatalosan is bejelentették a show megszüntetését, a csökkenő nézettség, eladások és a Razekkel szembeni növekvő kritikák közepette . A döntést a MeToo mozgalom, a feminizmus, valamint L Brands CEO-ja, Les Wexner kapcsolata Jeffrey Epsteinnel is befolyásolta.

2024-ben a Victoria's Secret újra életre keltette a híres show-t, egy figyelemfelkeltő Instagram Reellel, amelyben Tyra Banks is szerepet kapott. Az októberi brooklyni esemény üzenete világos volt: a márka jövőjét a nők formálják. A rendezvény során a női értékek és az empowerment volt a középpontban, hiszen kizárólag női előadók szórakoztatták a közönséget. A modellek sokfélesége bőrszín és méret tekintetében is megmutatkozott, a bemutatott fehérneműk pedig a kifinomultság és a kényelem jegyében készültek. Emellett a leggingsek és átlátszó blúzok is helyet kaptak, így a bemutató már nem csupán a szexualitásról szólt, hanem a nőiesség új, sokszínű megjelenítéséről.

A show újraindítása azonban vegyes fogadtatásra talált. Sokan úgy vélik, hogy a márka túl késlekedett a trendekre való reagálással, emiatt pedig elvesztette aktualitását és hitelességét. A Victoria's Secret ma már távol áll a Y2K-kor kultúrájának csúcsától, ezért az utolsó négy év során folyamatosan azon dolgozik, hogy átalakítsa túlszexualizált imázsát, célja pedig, hogy visszaszerezze a kulturális relevanciát és a fiatalok elismerését.

A kérdés ma már nem csupán az, hogy a show újraindul-e, hanem hogy vajon sikerül-e újból megteremteni azt a varázslatot, amellyel korábban milliók szívét elnyerte. Elképzelhető, hogy éppen Palvin Barbara angyali jelenléte lesz az, ami ismét a csúcsra emeli a márkát.

Related posts