Zűrzavarosnak tűnik a rengeteg kínai autómárka? Ez a diagram segít rendet tenni a káoszban!


Kína autóipara egyetlen ábrán összegzve: a kulcsfontosságú szereplők, rejtett tulajdonosok és a piacon nehezen boldoguló kisebb márkák áttekintése. Igen, létezik egy ilyen ábra, amelyet Felipe Munoz, a JATO Dynamics spanyol piaci elemzője készített a Carindustryanalysis Instagram oldal számára. Ilyen részletességgel készült ábrák ritkán találhatók az autóipar iránt érdeklődők számára, különösen most, amikor szinte hetente újabb kínai márkával ismerkedünk meg, amely betör Európába. Munoz diagramja világosan bemutatja és rendszerezi azt a több mint száz autógyártót, amelyeket jelenleg teljes egészében vagy részben kínai vállalatok birtokolnak.

A négy legnagyobb konglomerátum (Chery-csoport, Changan-csoport, Geely-csoport, BYD-csoport) a kínai autóeladások 56 százalékát teszi ki. Mindez azt jelenti, hogy ez a négy konszern összesen várhatóan több mint 18 millió új autót fog legyártani és értékesíteni 2025-ben. Közülük a Chery és a Changan is többségi állami tulajdonban van.

A Chery-csoport sokszínű márkakínálata magában foglalja a Fulwin-t, az Omoda-t, a Jetour-t, az Exeed-et, az iCar-t, a Luxeed-et, a Jaecoo-t, a Rely-t, és természetesen a Chery-t is. A Changan portfóliójában pedig olyan neveket találunk, mint az Avatr, a Deepal, a Nevo, a Volga és a Kaicheng. A Geely különleges márkái között szerepelnek a Zeekr, a Proton, a Farizon, a LEVC, a Galaxy, a Volvo, a Lotus, a Lynk & Co, a Polestar, a Smart, a Geome, a Belgee és a Radar, ezzel is tükrözve a vállalat sokoldalúságát és innovatív megközelítését az autóiparban.

A BYD, a népszerű és vezető helyet betöltő óriásmárka mellett a Denza, a YangWang és a Fan Cheng Bao márkák is megtalálhatók a piacon. Mind a négy csoport jelentős támogatásban részesül a kínai kormány részéről. A diagramon a naphoz legközelebb elhelyezkedő vállalatok képviselik azokat, amelyek a legnagyobb mértékű állami forrásokkal rendelkeznek.

Kína gazdasági tájképe nem csupán a négy legnagyobb vállalat köré épül; számos jelentős konszern is formálja a piacot. Ilyen például az állami tulajdonú SAIC, amely a hazánkban is népszerű MG márkát képviseli, de emellett az LDV, Maxus, IM és Roewe márkák is a portfóliójába tartoznak. A JAC szintén figyelemre méltó szereplő, amely a Maextro, JAC, Evo és Nord neveket birtokolja. A BAIC konszern szintén jelentős, hiszen az Arcfox, Foton, Tiger és Stelato márkákkal bővíti a kínálatát. Ne hagyjuk ki a Dongfenget sem, amely az MHero, Forthing, Voyah, Lingxi, Nammi és Venucia márkák sokszínűségét öleli fel.

Related posts