A reptér a közelmúltban bejelentette, hogy a százmilliárdos osztalék kifizetése után 4 százalékos béremelést kínál dolgozóinak. A döntés célja, hogy értékelje a munkavállalók hozzájárulását, miközben a gazdasági helyzet és a vállalat jövőbeli tervei is fi


A Budapest Airport és a légiközlekedési szakszervezetek között zajló tárgyalások során nem tapasztalható előrelépés, ami miatt sztrájkhelyzet alakulhat ki a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren - számolt be a Pénzcentrum.

Mit állítanak ők? Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet elnöke úgy véli, hogy a légi közlekedési szektor súlyos munkaerőhiánnyal küzd, és számos területen versenyképessége jelentősen csökkent a nyomott bérek miatt. Emellett a dolgozók folyamatosan növekvő munkaterhelése és a kollektív bérrendezés hiánya komoly fenyegetést jelent a nyári időszak működésére.

Előzmények: a magyar állam 2024-ben vásárolta vissza a Budapest Airportot, körülbelül 1200 milliárd forintért egy konzorcium részeként. A reptér így 80 százalékban az államhoz, 20 százalékban pedig Vinci Airports nevű céghez került.

Az alábbiakban egyedivé tett szöveg: „Tavaly a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a légiforgalmi irányítók voltak a legjobban fizetett szakemberek Magyarországon. A bruttó átlagkeresetük elérte a 3,4 millió forintot, ami kiemelkedő bérnek számít az összes foglalkozás között.”

A Budapest Airport legfrissebb beszámolója alapján a cég fizikai munkavállalóinak létszáma 257-ről 310-re emelkedett 2023 és 2024 között, míg az irodai dolgozók száma 507-ről 547-re nőtt. A fizikai munkások átlagfizetése bruttó 1 millió 82 ezer forint, míg az irodai kollégák esetében ez az összeg 1 millió 784 ezer forintra rúg. A beszámolóban szereplő euróban megadott összegek szerdai árfolyamon forintra történő átváltása is megtörtént.

Számok tükrében: A Budapest Airport bevétele 2019-ig folyamatos növekedést mutatott, azonban a 2020-as koronavírus-járvány súlyos hatásokat gyakorolt, ami drámai visszaesést eredményezett. 2023-ra a légikikötőnek sikerült elérnie a járvány előtti bevételi szintet, míg 2024-re ezt már jelentős mértékben meghaladták.

Mire számíthatunk? 2025 nyarán a Budapestről induló és odaérkező járatok száma akár a 71 ezerre is rúghat, ami 9,8%-os emelkedést jelent a 2024-es nyári menetrendhez viszonyítva. A napi átlagos 40 ezer utasra számítva ez a növekedés jelentős terhet róhat a dolgozókra, hiszen a megnövekedett utasszám komolyabb munkaterhelést fog eredményezni számukra.

Related posts