A türelem csodákra képes: 2029-ig minden Bugatti gazdára talál! - Totalcar


A legtöbb autógyártó irigykedve tekintene arra a piaci stabilitásra, amelyet a Ferrari vagy éppen a Bugatti képes felmutatni. Ezek a márkák egy szűk, de annál kívánatosabb modellpalettával büszkélkedhetnek, mely tele van prémium kategóriás és exkluzív autókkal, és egy hűséges vásárlói bázist vonzanak. Annak ellenére, hogy a gyártási kapacitásukat tudatosan korlátozzák, meglepő, hogy évekre előre minden egyes járművük elkelt. A Bugatti esetében például 2029-ig elérhetetlen a rendelési lista, hiszen a márka már most is tele van megrendelésekkel.

A versenypályás célszerszámként készülő Bolide leköszön, miközben a Tourbillon hiperautó végleges gyártása hamarosan indul a Bugattinál, a tervezett 250 darabos példányszámot pedig már most lekötötték, senkit nem tántorított el a 3,8 milliós eurós, azaz 1500 millió forintos vételár.

Frank Heyl, a Bugatti tervezési igazgatója a CarBuzz kérdéseire válaszolva mondta el, hogy számukra ez a fajta tervezhetőség fontos, és minden rendben van ezzel a helyzettel, azt pedig mi tesszük hozzá, hogy vélhetően a vevők sem lesznek elégedetlenek, hiszen várhatóan az értéktartásra is jó hatással van ez az exkluzivitás, és aki ilyen autót vesz, az valószínűleg addig sem marad autó nélkül, amíg a Tourbillonjára vár.

A Tourbillon V16 szívómotorja lenyűgöző 8,3 literes űrtartalommal rendelkezik, és képes 9000 fordulat/percig pörögni, mindössze 252 kilós tömegével. Bár a Cosworth által tervezett belső égésű motor 1000 lóerő leadására képes – érdemes meghallgatni ezt a fergeteges hangzást –, a hibrid hajtáslánc három villanymotorral kiegészítve az összteljesítményt 1800 lóerőre emeli. Az autó, amely alig 2 tonna alatt marad, 2 másodpercen belül képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni, és ami igazán elképesztő, hogy a 0-300 km/h sebességet is 10 másodpercen belül eléri.

Related posts